vineri, 3 februarie 2017

Unii profesori nu știu că avem și noi țeluri


Unii profesorii sunt de genul "Avem o singură oră pe săptămână și tu nu-mi reciți lecția despre sânge ca pe o poezie? Nerecunoscătoareo! Alți copii și-ar dori să fie în pielea ta, să stea pe scaunul acesta și să învețe fiecare detaliu absurd din materia mea. Cum îți permiți să-mi spui că ai avut trei teste, două ascultări și o carte de citit obligatoriu săptămâna aceasta, tu chiar nu ai rușine?". Da, așa este, o să mor proastă dacă nu știu ce beneficii a adus Edison lumii, cu toate că a furat majoritatea ideilor lui Nikola Tesla de care probabil nu ne veți spune vreodată. Ne învățați istoria și politică, dar când îl aduc în discuție pe Trump sau protestele din lume "mă uit prea mult la TV".

Sunt elevă la filologie și dacă nu știu formula metanului sunt etichetată o proastă. Desigur, ca avocat/polițist/jurnalist/scriitor/om de afaceri (etc), va fi rușinos să nu știu ecuațiile complicate de jumătate de pagină, dar sincer asta ține de opinii, iar opiniile nu se discută. 

Dacă mie îmi plac cărțile SF, articolele motivaționale, documentarele, serialele? Poate nu am învățat fiindcă am cedat tentației de a viziona ultimul episod din sezonul 5 din TWD sau poate am terminat de citit un roman de dragoste. Este ceva rău în asta? "Vei avea timp în vacanță pentru asta ", daa, sigur, însă în vacanța de vară primesc fisă de lectură cu 13 carți, 3 pagini de exerciții la matematică și încă multe alte cărți de citit la istorie. Oare chiar o să am timp? 

Trebuie să înțelegeți, dragi profesori, că oamenii și visele lor sunt diferite, nu există un tipar, nu ne plac aceleași lucruri. Nu suntem o turmă de elevi standard, suntem unici și avem țeluri mai mici sau mai mari, dar ne suntem datori NOUĂ să ni le îndeplinim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu